مهد ادیان ادیان باستانی No Further a Mystery

Wiki Article

در شأن نزول این آیه روایت شده، عثمان بن مظعون که از اصحاب مؤمن پیامبر بود با چند نفر دیگر تحت تأثیر بیانات پیامبر (ص) در مورد قیامت قرار گرفتند و تصمیم گرفتند خود را از پاره‌ای از لذت‌های دنیا، از جمله معاشرت با همسران محروم سازند و به روزه و عبادت بپردازند.در همین ایام همسر عثمان بن مظعون به خانه پیامبر در آمد، در حالی که ظاهری ناآراسته و ژولیده داشت، همسر پیامبر (ص) (عایشه) از او پرسید: چرا به خود نمی‌رسی و زینت نمی‌کنی؟ او ماجرای همسرش را بیان کرد.

و در کتاب «وندی داد» این جمله به طور مکرر آمده است: «کلام ایزدی است که کردار زشت را نابود می کند: از تو- ای مرد! – خواهش می کنم پیدایش و فزونی را پاک و پاکیزه ساز! از تو- ای زن!

از دگرسو، شواهد بسیاری، هم در کتاب مقدّس و هم در تاریخ یهودیت و مسیحیت وجود دارند که گویای این هستند که نه از نظر حضرت موسی علیه‏السلام و نه در نگاه حضرت عیسی علیه‏السلام زن هیچ فرعیتی نسبت به مرد ندارد و این دو در انسانیت و حتی آزادی در برخورداری از حقوق فردی و اجتماعی، یکسان می‏باشند. تاریخ یهود درباره اعمال شجاعانه زنان مؤمنی که مستقل از مردان، در مقابل رهبران مرد مانند فرعون قیام کردند، داستان‏هایی دارد که مورد تأیید خداوند می‏باشد. ماجرای خواهر و مادر حضرت موسی علیه‏السلام و نجات حضرت موسی علیه‏السلام توسط همسر فرعون، و حتی زنانی که فرعون دستور قتل پسران آن‏ها را داده بود، در تاریخ مشهودند.

به هر حال، آیاتی که بر نابرابری جنسیتی دلالت دارند، اندک نیستند و مقصّر را در این قول، چه خاخام‏ها و نویسندگان تلمود و مفسّران انجیل و آباء کلیسا بدانیم و چه این باور را معلول تحریفات به وجود آمده در تورات و انجیل، نسبت به دو نکته اطمینان داریم:

چکیده متن مطالعه تاریخ باستان به ما ثابت می‌کند که در دوران ما قبل تاریخ افراد به بهتر نشان دادن ظاهر خود علاقه‌مند بودند.با مطالعه در نحوه مجسمه سازی، نقاشی‌های قدیمی این واقعیت بیشتر ملموس است.

فیض اقدس: تجلی حبی ذاتی است که موجب می شود که اشیا و قابلیت click here های آن در حضرت علمیه به وجود آید.

در رشته دین‌شناسی تطبیقی ادیان معمولاً به چند دسته ابراهیمی، هندی و تائویی تقسیم می‌شوند.

این رسته طیف گسترده‌ای از عقاید را در بر می‌گیرد و به یک دین خاص مربوط نیست.

در بین نمادهای ایران باستان آناهیتا الهه آب ایران باستان است. او همچنین به عنوان الهه‌ی باروری، بانوی جانوران و الهه رقص مقدس شناخته شده‌است. آناهیتا بر آب‌ها حکمرانی می‌کرد و ستاره‌ها و سرنوشت تحت فرمان او بودند.

ببینید

همچنین نگاه کنید اعتقاد آسان (در پرتو قرآن و سّنت) چهار نکته‌ی اساسی شناخت پیامبرمان تعریف اسلام و مراتب سه‌گانه دین بیشتر آشنایی با ائمه حدیث - کتب شش گانه

در اسلام نیز به این امر مهم پرداخته شده و در قرآن کریم از تعبیرهایی همچون مؤمن کامل و مسلمان کامل استفاده شده است.

بازده - مجله کسب و کار بازده یک مجله آنلاین برای انتشار محتوا در زمینه کسب و کارهای نوین، اخبار اقتصادی، سبک زندگی، سلامت، خانواده، فناوری، خانه

◄ ای نوعروسان و دامادان! روی سخنم با شماست. به اندرزم گوش دهید و گفتارم را به خاطر بسپارید و با غیرت، در پی زندگانی پاک منشی برآیید. هر یک از شما باید در کردار نیک و مهرورزی، بر دیگری پیشدستی جوید تا آن زندگانی مقدس زناشویی، با خوشی و خرمی همراه باشد. ◄ ای مردان و زنان! راه راست را دریابید و پیروی کنید. هیچ گاه گرد دروغ و خوشی های زودگذری که تباه کننده زندگی اند، نگردید، زیرا لذتی که با بدنامی و گناه همراه باشد، همچون زهر کشنده ای است که با شیرینی در آمیخته و همانند خودش دوزخی است.

Report this wiki page